PUBLICATIES

  • Groot-Reuvekamp, M. (2012). Schatkisten en museumkoffers. De Wereld van Het Jonge Kind, juni 2013 ,p 36-38.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2012). Erfgoededucatie: doorlopende leerlijn. De Wereld van Het Jonge Kind, oktober 2012 , p 12-14.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2012).History teaching in the Dutch primary curriculum. Paper presented at the Third All Russian School Teachers Festival organized by the Yelabuga Branch of Kazan Federal University. 16-18 August 2012.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2013). Geschiedenislessen in de onderbouw? Gewoon doen! Didactief, oktober 2013, p. 6-7.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2014). Historisch tijdsbesef in het basisonderwijs. Een vergelijking tussen Engeland en Nederland. Kleio, februari 2014, p. 46-51.
  • Groot-Reuvekamp, M., Van Boxtel, C., Ros, A., & Harnett, P. (2014). The understanding of historical time in the primary curriculum in England and the Netherlands. Journal of Curriculum Studies. http://www.tandfonline.com/eprint/HFkGbceQmXAVSDsXuYzt/full
  • De Groot-Reuvekamp, M., Ros,A., Van Boxtel, C. & Oort, F. (2015). Primary school pupils’ performances in understanding historical time. Education 3-13: International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education. http://dx.doi.org/10.1080/03004279.2015.1075053
  • De Groot-Reuvekamp, M. (2016). Bevorderen van historisch tijdsbesef bij kinderen. Noordhoff: Platform Pabo, digitaal magazine: http://paboplatform.noordhoff.nl/magazine/bildung/#marjan-de-groot-historisch-tijdsbesef.
  • Van der Kooij C. & De Groot-Reuvekamp, M. (2016). Geschiedenis & Samenleving. Kennisbasis Inhoud en Didactiek. Groningen: Noordhoff.
  • Groot-Reuvekamp, M., & Jansen, P. (2016). Tijdreizen met historische thema’s. De Wereld van Het Jonge Kind, mei 2016, p 10-13.
  • Groot-Reuvekamp, M., & Harnett, P. (2016). How do pupils understand historical time? Some evidence from England and the Netherlands. Primary History 73, p. 6-9.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *