PUBLICATIONS

  • Groot-Reuvekamp, M. (2012). Schatkisten en museumkoffers. De Wereld van Het Jonge Kind. (juni), 36-38.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2012). Erfgoededucatie: doorlopende leerlijn. De Wereld van Het Jonge Kind, (oktober), 12-14.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2013). Geschiedenislessen in de onderbouw? Gewoon doen! Didactief. (oktober), 6-7.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2014). Historisch tijdsbesef in het basisonderwijs. Een vergelijking tussen Engeland en Nederland. Kleio (februari), 46-51
  • De Groot-Reuvekamp, M. (2016). Bevorderen van historisch tijdsbesef bij kinderen. Noordhoff: Platform Pabo, digitaal magazine: http://paboplatform.noordhoff.nl/magazine/bildung/#marjan-de-groot-historisch-tijdsbesef
  • Groot-Reuvekamp, M., & Jansen, P. (2016). Tijdreizen met historische thema’s. De Wereld van Het Jonge Kind. (mei), 10-13.
  • Groot-Reuvekamp, M., & Harnett, P. (2016). How do pupils understand historical time? Some evidence from England and the Netherlands. Primary History 73, 6-9.
  • Van der Kooij C. & De Groot-Reuvekamp, M. (2016). Geschiedenis & Samenleving. Kennisbasis Inhoud en Didactiek. Groningen: Noordhoff.
  • Geschiedenis met TIJDWIJS. Bevorderen van historisch tijdsbesef. JSW 8, 18-21.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2018). Historisch tijdsbesef bij kinderen van 6 tot 12 jaar. Hermes (22)64, 58-66.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2018). ‘Vroeger was alles zwart-wit, er was nog geen kleur’. Kleio 6, 38-41.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2018). Een tijdbalk van je leven. Een methodiek voor historisch tijdsbesef in het basisonderwijs. Kleio 7, 34-36.

Scientific publications

Link to the dissertation

One thought on “PUBLICATIONS

  1. Pingback: Understanding Historical Times through the use of layered timelines (Marjan de Groot-Reuvekamp, Fontys University of Applied Science and University of Amsterdam, The Netherlands) - EUROCLIO - European Association of History Educators

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.