PUBLICATIONS

  • Groot-Reuvekamp, M. (2012). Schatkisten en museumkoffers. De Wereld van Het Jonge Kind. (juni), 36-38.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2012). Erfgoededucatie: doorlopende leerlijn. De Wereld van Het Jonge Kind, (oktober), 12-14.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2013). Geschiedenislessen in de onderbouw? Gewoon doen! Didactief. (oktober), 6-7.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2014). Historisch tijdsbesef in het basisonderwijs. Een vergelijking tussen Engeland en Nederland. Kleio (februari), 46-51
  • De Groot-Reuvekamp, M. (2016). Bevorderen van historisch tijdsbesef bij kinderen. Noordhoff: Platform Pabo, digitaal magazine: http://paboplatform.noordhoff.nl/magazine/bildung/#marjan-de-groot-historisch-tijdsbesef
  • Groot-Reuvekamp, M., & Jansen, P. (2016). Tijdreizen met historische thema’s. De Wereld van Het Jonge Kind. (mei), 10-13.
  • Groot-Reuvekamp, M., & Harnett, P. (2016). How do pupils understand historical time? Some evidence from England and the Netherlands. Primary History 73, 6-9.
  • Van der Kooij C. & De Groot-Reuvekamp, M. (2016). Geschiedenis & Samenleving. Kennisbasis Inhoud en Didactiek. Groningen: Noordhoff.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2018). Historisch tijdsbesef bij kinderen van 6 tot 12 jaar. Hermes (22)64, 58-66.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2018). ‘Vroeger was alles zwart-wit, er was nog geen kleur’. Kleio 6, 38-41.

Scientific publications

  • Groot-Reuvekamp, M., Van Boxtel, C., Ros, A., & Harnett, P. (2014). The understanding of historical time in the primary curriculum in England and the Netherlands. Journal of Curriculum Studies,46(4), 487–514. http://www.tandfonline.com/eprint/HFkGbceQmXAVSDsXuYzt/full 
  • De Groot-Reuvekamp, M., Ros,A., Van Boxtel, C. & Oort, F. (2017). Primary school pupils’ performances in understanding historical time. Education 3-13: International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education, 45(2), 227-242. http://dx.doi.org/10.1080/03004279.2015.1075053
  • De Groot-Reuvekamp, M., Ros, A., & Van Boxtel. (2017). Improving elementary school students’ understanding of historical time: effects of teaching with “Timewise”. Improving elementary school students’ understanding of historical time: Effects of teaching with “Timewise. Theory & Research in Social Education, 46(1), 35-67.  https://doi.org/10.1080/00933104.2017.1357058
  • De Groot-Reuvekamp, M., Ros, A., & Van Boxtel. (2017). “Everything was black and white . . .” Primary school pupils’ naive reasoning while situating historical phenomena in time. Education 3-13: International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education. Advance online publication http://dx.doi.org/10.1080/03004279.2017.1385642
  • De Groot-Reuvekamp, M., Ros, A., & Van Boxtel, C. (2018). A successful professional development program in history: what matters? Teaching and Teacher Education 75, 290-301. https://doi.org/10.1016/j.tate.2018.07.005

Link to the dissertation

 

One thought on “PUBLICATIONS

  1. Pingback: Understanding Historical Times through the use of layered timelines (Marjan de Groot-Reuvekamp, Fontys University of Applied Science and University of Amsterdam, The Netherlands) - EUROCLIO - European Association of History Educators

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.