3 thoughts on “UNDERSTANDING HISTORICAL TIME

  1. ineke veldhuis-meester

    Beste Marjan,
    Na ons gesprek na de oratie heb ik je site nu eens goed bekeken, en met bewondering, alleen al om de vormgeving en opbouw!maar vooral om de ontwikkeling van je theorie.
    Ik vind het mooi hoe je de systematiek hebt ingebouwd, in je uitwerking van je theorie..
    Wat zou het mooi zijn als het voor leraren zo ook te doen is om een begin van historische begrip op te bouwen, door aan te sluiten bij ontluikend tijdsbesef- wat mooi geformuleerd!- . en dan dat verder te ontwikkelen met eerst door jou aangereikt en door hun getest lesmateriaal, en later eigen materiaal als ze het in de vingers hebben. Wat zou dat mooi zijn. ..
    Kijkend naar je niveaumodel , ben ik geïnteresseerd naar het onderzoek van hoe het werkt in de praktijk. en of het ook zo werkt. Ik hoop dat leraren met dat niveaumodel kunnen meten hoe ver kinderen zijn, en daarmee ook hun niveau van lesgeven kunnen bepalen. dat zal het onderzoek uitwijzen.
    Ik ben benieuwd of jouw constructie klopt en of het ook zo is als ik het hier verbeeld zie.
    ik wens je alle succes toe . Ineke Veldhuis-Meester

    Reply
  2. Andreas Körber

    Dear Marjan de Groot-Reuvekamp,
    thanks a lot for your comment in Public History Weekly.
    I am very interested in this.
    Unfurtunately the links above seem not to work.

    Reply
  3. Marjan de Groot-Reuvekamp Post author

    Dear Andreas,
    thanks for your reaction on my website.
    It was my pleasure to write a short comment in Public History Weekly.
    I don’t know what is wrong with the links, on my laptop they are working and on my tablet as well.
    But you can find the same information if you use the tabs on top of the site, under Research.
    Hope that works for you.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.