PUBLICATIES

  • Groot-Reuvekamp, M. (2018). Geschiedenis met TIJDWIJS. Bevorderen van historisch tijdsbesef. JSW 8, 18-21.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2018). Historisch tijdsbesef bij kinderen van 6 tot 12 jaar. Hermes (22)64, 58-66.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2018). ‘Vroeger was alles zwart-wit, er was nog geen kleur’. Kleio 6, 38-41.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2018). Een tijdbalk van je leven. Een methodiek voor historisch tijdsbesef in het basisonderwijs. Kleio 7, 34-36.
  • Groot-Reuvekamp, M., & Harnett, P. (2016). How do pupils understand historical time? Some evidence from England and the Netherlands. Primary History 73, p. 6-9.
  • Groot-Reuvekamp, M., & Jansen, P. (2016). Tijdreizen met historische thema’s. De Wereld van Het Jonge Kind. (mei) p 10-13.
  • De Groot-Reuvekamp, M. (2016). Bevorderen van historisch tijdsbesef bij kinderen. Noordhoff: Platform Pabo, digitaal magazine: http://paboplatform.noordhoff.nl/magazine/bildung/#marjan-de-groot-historisch-tijdsbesef
  • Groot-Reuvekamp, M. (2014). Historisch tijdsbesef in het basisonderwijs. Een vergelijking tussen Engeland en Nederland. Kleio (februari) p. 46-51.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2013). Geschiedenislessen in de onderbouw? Gewoon doen! Didactief. (oktober) p. 6-7.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2012). Erfgoededucatie: doorlopende leerlijn. De Wereld van Het Jonge Kind. (oktober) p. 12-14.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2012). Schatkisten en museumkoffers. De Wereld van Het Jonge Kind. (juni) p. 36-38.
  • Van der Kooij, C. & Groot-Reuvekamp, M. (2010). De koffer van Sam, een canonvenster openen door verhalend ontwerpen. Kleio 6, p. 12-14.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2005). Riga, 11-17 april 2005: Op zoek naar een wankel evenwicht. Kleio 7, p. 38-41.
  • Groot-Reuvekamp, M. (2001). Groep 8 van de Sint-Jozefschool in Rijen. Op bezoek in de geschiedenisles van Annemarie van Heumen. Kleio 7, p. 25 – 27.
  • Du Jour, M., De Groot, M., Keissen, H. & Van der Meer, F. (2001). Van Anne Frank tot Willibrord, begrippen herkennen en plaatsen. Kleio 7, p. 20-24.

Wetenschappelijke  publicaties

Link naar het proefschrift

Een gedachte over “PUBLICATIES

  1. Pingback: Understanding Historical Times through the use of layered timelines (Marjan de Groot-Reuvekamp, Fontys University of Applied Science and University of Amsterdam, The Netherlands) - EUROCLIO - European Association of History Educators

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.